söndag 13 juni 2010

Hur orkar nån?


Jag förstår inte hur nån kan genomlida en hel match i fotbolls-VM i detta fruktansvärda oljud. Låter som en bisvärm i huvudet ungefär. Jag blir hypernervös av detta tutande, och hur ska det inte kännas för alla som är där, på plats. Om det vore en människa som tutade gick det kanske an, men detta oljud är ju väldigt störande och jag trodde först att tv:n höll på att gå sönder. Det är jag är mest förvånad över är hur människor står ut med oväsendet. Jag som inte är speciellt intresserad av hur det går i VM kan ju alltid stänga av tv:n eller titta på nåt annat intressant program.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

Anders sa...

Jag, som gillar fotboll i alla former, måste erkänna att det är jobbigt att titta - just på grund av detta tutande. Bort med detta otyg NU!

Anonym sa...

Alla som störs bör klaga på SVT/TV4 tills de gör något. Trumpeterna kommer inte att förbjudas men problemet för tittarna kan åtminstone lösas utan större svårigheter. Frågan är varför man inte varit bättre förberedda eller tagit problemet på allvar.

Skanj sa...

Jo det där ljudet är inte någon höjdare lite jobbigt att höra ljudet när man tittar på Fotboll.

Ska bli intressant om dom förbjuder instrumentet.

Men tycker löjligt att frankrike klagar inte för att man hör något när du har 60 000 fans som sjunger och skriker. Men kan förstå ljudet är irriterande.