onsdag 16 juni 2010

Bröllopsdagsbilder


Under bubbelprovningen kom jag att tänka på att det är kungabröllop till helgen. Nu utlyser Aftonbladet en fototävling där man kan vinna en systemkamera. Allt de vill att vi ska dela med oss av hur vi firar bröllopsdagen och skicka in den bästa bilden tillsammans med historien bakom fotot.

Nu hade jag ju inte ens tänkt fira den här bröllopsdagen, så jag lär väl inte skicka in någon bild. Fast jag är bra sugen att skicka in en bild som visar hur vi inte firar. Bara för att.

Jag kan inte förstå varför någon enda människa tror att vi är så himla intresserade av detta spektakelbröllop. Jag struntar faktiskt i om kungen överlämnar bruden halvvägs eller vid altaret, eller om de går hela vägen tillsammans. Nä, jag bryr mig faktiskt inte. Det enda jag stör mig riktigt mycket på är att jag tvingats vara med och betala bröllopet också.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Sus sa...

Spektakel har media gjort av detta.
Bröllopet i sig är ett vackert bröllop, som de flesta andra.

Och ja, som f.d Ockelbobo är jag gladare än många andra =)

Fotograf sa...

"Skicka in era bilder och få chansen att vinna en kamera"

Aftonbladet försöker samla in bilder som dom kan använda gratis i tidningen och på nätet.

Aftonbladet får nog in en hög med bilder utan behöva betala något.
Dom som skickar in bilder får enbart CHANSEN att vinna som tack.
Dessutom är det bara EN som vinner oavsett hur många bilder Aftonbladet får in och lägger vantarna på.

Kameran är dessutom säkert sponsrad.

Det skulle aldrig falla mig in att delta i dylikt. Skulle jag intressera mig för bröllopet och dessutom lyckas få en bra bild så skulle jag inte ge bort den gratis. Jag skulle SÄLJA den till Aftonbladet.

Dom får vackert betala för sig, precis som alla andra.

Mitt råd till alla er som tänker besöka spektaklet i Stockholm är: Skicka INTE in några bilder. Låt media KÖPA bilderna av er.

Anonym sa...

finns ingenting avtalat om att Ab skulle ha rätt att använda bilderna förutom i tävlingen och eventuellt den nämnda boken.

skulle så ske bryter dom mot upphovsrätten

Nippon Kogaku sa...

Jag är mest orolig över hur lätt det är för media att lura av människor bilder och ge bort en kamera i ersättning för dessa.

Aftonbladet har inte ens lagt ut vilka rättigheter som fotograferna (de som lämnar sina bilder till tävlingen) har till sina exklusiva bilder och vilka regler som gäller gällande upphovsrätt mm.

Bra knep för att de ska kunna "sno åt sig" bra bilder som deras fotografer själva inte kunnat ta.

Mvh/
www.norrkopingbloggen.blogspot.com