onsdag 5 maj 2010

Bröllopsyra


Det är minsann inte bara kungligheter som ska gifta sig i sommar. Nu när alla inbjudningar är utskickade kan vi börja tänka på resten. Brudklänning ska inhandlas och det ska bli kul att få se sin dotter i vit klänning. Själva gifte vi ju oss i rådhuset på två minuter. Jag hade någon ljusblå historia på mig och gula rosor som brudbukett.

Nåväl, brudklänningsval är inte lätt. Inte om man ska tro vad som visas i tv-program som "Say yes to the dress." Där kan de ju lägga ut tiotusentals kronor på en klänning. Vi får nog köra lågbudgetvarianten. Men jag vill ju ändå att klänningen ska vara fin och passa världens vackraste blivande brud.

Här kan ni se fler exempel på de fulaste brudklänningarna. Den ungerska nättidningen Life Styles bad  människor skicka in bilder på de mest motbjudande bröllopsklänningarna. Över 80 000 röstade och utsåg de fulaste.


1 kommentar:

Helena sa...

Vad kul att din dotter också ska gifta sig i sommar! Själv ska jag jaga klänning för mitt bröllop idag, men även här blir det en lågbudgetvariant. Men dyrast är ju väldigt sällan bäst, det är min åsikt. :)