söndag 2 maj 2010

Asså karlar

"Jag kommer ihåg att på midsommarafton 1943 snöade det", sa min far.

"Ja, jag kommer ihåg att det snöade ett år på mors dag när vi skulle åka till mormor. Vi fick stanna på vägen för att det bara vräkte ner", sa jag.

"Jamen, mors dag är väl i mars?", sa K.
"Det är väl inte så konstigt att det snöar då."

"Nej, mors dag är sista söndagen i maj", sa både jag och Jo i kör.

"Jamen, är det fars dag som är i mars då?"

"Nej, fars dag är andra söndagen i november. Och då brukar det snöa. Ibland."

Ska vi slå vad om att han kommer att glömma bort sin mamma på mors dag?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

1 kommentar:

Gummifarsan sa...

Jaja, men vi är ganska bra på att komma ihåg viktiga saker som vilket lag som vann fotbolls vm 1972 och att det var Staffan Tapper som gjorde en straffmiss mot Polen för över 30 år sedan - deru :))