torsdag 18 oktober 2012

Eldsvåda

Jag pratade med dottern i telefon om dittan och dattan. Hon hade badat och satt och tittade på tv. Men hon sa faktiskt att det var något som tjöt, men trodde det kom utifrån.

Gissa om jag fick hjärtat i halsgropen när jag satt i godan ro och tittade på Lyxfällan, och fick ett sms från dottern några minuter senare, där det stod att det brinner i deras hus. "Brandkåren är här och det är på våningen under oss det brinner."

Jag fick så klart panik och eld i baken, ursäkta, fart på gumfläsket. Jag ville ju åka dit genast och se att de var okej. Både dottern och sambon samt hund och katt stod utanför huset tillsammans med alla grannar och nästan lika många husdjur. Branden var släckt och polis och brandmän höll på att vädra ut röken och plocka ihop sina attiraljer.

Nu gick allt bra. Ingen röklukt i dotterns lägenhet i alla fall och vi kunde föja med dem in igen.
Men så klart blir man rädd när nåt sånt här händer.

Det som dottern hade hört tjuta var ju naturligtvis brandvarnaren i lägenheten där det brann.

Bild: Lennart Lundkvist
 
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: