måndag 19 mars 2012

Vardagslunk



När jag har varit ledig en vecka och gjort trevliga saker så får jag alltid ångest när jag ska tillbaka till jobbet. Fast jag egentligen trivs och inte alls brukar tycka att det är särskilt tråkigt att jobba.
Men när jag är ledig får jag en annat perspektiv på livet. Jag tänker på att njuta av de små pärlorna som dyker upp.

Som att kunna åka på en resa till solen när vi fortfarande nästan har vinter här.
Som att kunna strosa omkring i de ljumma kvällarna och supa in dofter och andra intryck.
Det största bekymret är vad vi ska välja för restaurang och vilka kläder jag ska ha på mig.
Som att kunna ligga på en strand och höra vågornas brus och bara göra ingenting mer än att tänka goda tankar. Slippa omvärlden för en stund och bara fokusera på stunden här och nu.
Så vill jag ha det i livet.

Men nu tillbaka till verkligheten ... 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,


1 kommentar:

Sus sa...

På onsdag kommer värmen hit och på torsdag ska det bli 16 grader!

Välkommen hem!