torsdag 5 januari 2012

The voice


I går kväll såg jag ungefär halva programmet "The voice." Sedan var vi tvungna att ge oss iväg hem från Strängnäs. Men om jag hade kunnat se hela programmet hade jag inte gjort det ändå. Jag orkar nog inte se fler program där folk sägs ha en oerhörd talang, och sedan inte sjunger bättre än så. Helt vanliga sångröster alltså. Inget som sticker ut. Inget som berör. Visserligen ska de få coachning av branschfolk, men jag får en känsla av att programmet är för att coacherna ska få lite gratisreklam och inte för de s k talangerna. Precis som True Talent var. Där orkade jag också se ungefär bara ett halvt program.

Visst är det väl bra att musikbranschen letar efter talanger. Men de behöver faktiskt inte göra det i tv. Det är ungefär lika intressant att se på som att titta på backhoppning.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: