fredag 4 mars 2011

Så var det med den säkerheten

När man ska ut och flyga underar man ju nuförtiden om säkerheten är tillräcklig för att man ska kunna känna sig trygg. Jag sitter alltid och kollar lite extra noga vid gaten om det finns några mystiska personer. När man ska flyga till USA är kontrollerna rigorösa på Arlanda. Jag blev till och med "utvald" att kollas lite extra. Jag fick slå på datorn, de kollade i väskan och kroppsvisiterade mig också. Naturligtvis hade jag inget konstigt på mig eller med mig och tyckte nog mest att det var en "rolig" men samtidigt lite kränkande grej att vara med om.
Men det finns ju trots allt tydligen anledning att vara orolig. Alla fastnar inte i den noggranna genomgången av bagage och passagerare. En resenär lyckades ta sig genom säkerhetskontrollen med tre knivar i handbagaget på JFK-flygplatsen i New York. Man blir ju förvånad.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: