fredag 11 oktober 2013

Doftljus



Just det här ljuset är ett vanligt ljus, utan doft.
 
Doftljus verkar väldigt populära att ha hemma. Ljus som sprider väldoft, tycker en del.
Jag tycker att det stinker lite för mycket.
 
I varenda presentaffär, eller kvalificerad skräpbutik, som en del kallar det, stinker det verkligen av "väldoftande" ljus. Min man är hyperkänslig för sånt och får migrän av lukten (eller så är det nåt han skyller på för att slippa gå in).
 
Men jag tycker faktiskt att det blir lite för mycket, och på senaste tiden har jag också fått lite dov huvudvärk efter ett tag. Stackars de som jobbar där som måste stå i stinket hela dagarna.
 
Nä, doftljus ger jag ingenting för. Däremot finns det annat som luktar gott. Och man kan välja precis hur stark doft man vill ha genom att sticka olika antal pinnar i en behållare med det som doftar. Stark doft - många pinnar. Svag doft - få pinnar.
 
Och inga klagomål från maken har jag fått heller ...
 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: