söndag 14 april 2013

Grattis apoteket!



 
Äntligen har de fattat på "mitt" apoteket att vi inte vill stå i kö två gånger för att få ut vår receptbelagda medicin.
Först fick vi ta en kölapp för att få medicinen.
Och sedan var vi tvungna att stå i en annan kö till kassan för att betala samma medicin.
Helt sjukt.
 
Nu har 25-öringen trillat ner och man kan betala där man får medicinen.
De klistrar på en lapp där det står "Bet" och sedan visar man upp den när man passerar kassan.
Jag antar att det måste gå till så ifall man glömt att man skulle ha nåt mer och måste betala det separat.
 
Det är i alla fall väldigt konstigt att de inte fattat förrän nu att folk blir irriterade på att behöva stå i kö två gånger. Alla är ju inte så friska när de besöker apoteket och tålamodet är nog inte i topp heller.
 
För er som undrar hur det gick med mitt lilla projekt att äta selen och D-vitamin kan jag meddela att jag fick sluta med detta för att min mage pajade fullständigt. Jag mådde illa i en vecka och det gick inte över förrän jag slutat ta dem.
Fast jag tror att jag klarar mig bra ändå. 
 
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: