fredag 17 februari 2012

Det onda kolesterolet

Foto: Julie Jacobson / AP

Jag fick i dag brev från min doktor som meddelar att alla mina prover var bra. Det enda smolken i bägaren var att det onda kolesterolet ökat lite sedan förra året. Men det beror väl antagligen på brist på motion i kombination med mer grädde och smör. Det är i alla fall vad jag tror.

Jag tror däremot inte att jag skulle vilja äta på Heart Attack Grill i Las Vegas.
Där fick en man i helgen en hjärtattack i samband med att han åt en Triple Bypass Burger som består av bland annat 700 gram kött och ett dussintal baconskivor.
Bara namnet på stället och deras mat borde väl få även den hungrigaste att dra öronen åt sig.
Och att de bara tar emot kontanter ifall man skulle dö på kuppen.

Nej, nu måste jag börja motionera. Jag har ju stavar så det är bara att sätta igång att gå, fast det är ishalka ute.


Inga kommentarer: