torsdag 29 december 2011

Dansa är kul - eller?

Medan jag aldrig förstått mig på tv-programmet Let's dance och aldrig ens orkat titta på trailern inför programmen, vet jag ju att det är tv-årets höjdpunkt för många i vårt avlånga land. Kanske är det för att jag inte själv gillar att dansa, men jag finner inget nöje i att se på när andra blir förlöjligade när de inte heller kan. Och det är många kändisar som nobbar programmet, just därför att de blir till åtlöje i tv-rutan. Sedan innebär ju naturligtvis deltagande i Let's dance att folk får upp ögonen för kändisarna och ser på dem med nya ögon. Om de kan dansa förstås.

Jag förstår om en del tillfrågade tackar nej. Jag skulle heller aldrig ställa upp. I alla fall inte om det skulle sändas på tv. Och jag förstår inte själva grejen. Jag orkar ju inte ens titta på programmet.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: