torsdag 6 oktober 2011

Tack, men nej tack!



Jag har haft turen att få bra tänder. Jag har gått regelbundet till tandläkaren, ungefär med 1½ års mellanrum. Och det har gått alldeles utmärkt. Jag var där senast i mitten av maj och träffade min tandhygienist. Jag minns att hon sa att det såg jättefint ut, men när jag ändå var där så putsade hon lite i alla fall. Och jag fick reducerad avgift, eftersom hon inte behövde i stort sett mer än titta. Och jag var ju glad att bara behöva betala knappt 300 kronor.

Döm om min förvåning när jag höromdagen fick en kallelse till tandläkaren igen. Fyra månader senare.

Ska jag nu behöva springa där tre gånger om året, eller vad är det frågan om?

Jag ringde ju naturligtvis och avbokade tiden. Trots allt är det ju jag som bestämmer hur ofta jag vill gå till tandläkaren. Men jag kan ju inte låta bli och undra om de vill tjäna lite extra pengar.

Inte för jag tror att min tandläkare och hygienist inte är seriösa. Jag litar helt och fullt på dem. Men jag har varken lust, tid eller ekonomi att gå till tandläkaren tre gånger per år. Nån jädra ordning får det väl ändå vara.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: