onsdag 23 juni 2010

Queenmusikalen ”We will rock you” får svensk premiär på Cirkus i höst. Eftersom jag älskar Queens musik (och blir lite nostalgisk) ska vi kanske pallra oss iväg på detta evenemang. Jag älskar soundet och det finns kvar trots att Freddie Mercury kanske var den som gav Queen den mesta karaktären. Visserligen har jag svårt att tänka mig Tina Leijonberg som rocksångerska, men Brian May tror ju på henne så då är det väl okej.

Jag har faktiskt redan varit på en musikal med Queenlåtar. Det var Risbergska skolan som framförde Queenlåtar på en vårkonsert för några år sedan. Och det var helt underbart. Vilket drag, pupliken (mest medelålders föräldrar till ungdomarna som sjöng) stod upp i bänkraderna i Konserthuset och skrek, applåderade och stampade takten. Annars är jag inte så förtjust i just musikaler, men är musiken så bra som Queens är så funkar det för mig.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: