söndag 12 maj 2013

Fotoutmaning Helgbilden 12 maj 2013



 
I helgen har vi varit på Öland.
Jag har varit på Öland många, många gånger, men aldrig i maj, utan mitt i sommaren.
Då är det oftast väldigt torrt och brunbränt, och det finns inte så många blommor.
Så jag blev glatt överraskad att det fanns så mycket gullvivor, som känns lite som mina blommor.
Jag fick alltid en bukett med gullvivor på min födelsedagsfrukostbricka när jag var liten.
Sen är det ju vår landskapsblomma också.
 
Här finns fler helgbilder.
 
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Husbilen-Ellen sa...

Gullvivor är vår!! Ha dé! Elisabeth

Barbro sa...

Kära gullvivor, de är så vackra!
Sommar är det för mig, när mina gullvivor blommar.
Men fortfarande dröjer det kanske någon vecka innan dess.

Marit Johansson sa...

Fina blommor!