onsdag 24 juni 2015

Tornadovarning


Efter en dag på stranden, igen, kom vi hem till huset och det var väldigt varmt, 34 grader. På bara några minuter tornade åskmolnen upp sig och det blev mörkare och mörkare. Rätt som det var tjöt hesa Fredrik på min telefon och jag fick en varning om en tornado och att vi skulle söka skydd genast. Just då började det storma, regna och åska förskräckligt mycket. Pulsen steg och jag höll på att skita på mig. Har nog inte varit så rädd på länge, och såg framför mig hur vi flög iväg med huset högt upp i luften. 

Men allt gick bra, huset klarade sig och hyrbilen, som stod under ett träd, klarade sig också. Några trädgrenar föll ner längre bort på gatan, men de gjorde ingen skada. Temperaturen sjönk till sköna 22 grader och luften blev friskare.

Mycket ska man vara med om ...

Inga kommentarer: