onsdag 3 september 2014

I dag är en sån dag




Ända sedan i söndags har jag inte känt mig bra, utan känt mig lite däven. Och i går fick jag akut magont och feber, och hela vänstra sidan av magen är öm som om jag har en varböld där inne. Känner igen symptomen väl, det är mina tarmfickor som blivit infekterade (divertikulit). Så det var bara att ringa till jobbet och sjukanmäla sig. Lätt panik utbröt eftersom min kollega har semester den här veckan. Men jag sa att jag kommer i morgon.

Divertikulit får man om man äter fiberfattig kost sägs det. Fast jag äter väl fibrer om någon så det går ju inte ihop sig. Däremot får jag ont om jag äter apelsiner eller dricker apelsinjuice. Vissa andra frukter klarar jag inte heller, som t ex granatäpple. Nu vet jag inte vad jag fått ont av, men det känns lite mindre ömt och spänt i dag och febern är borta, efter att ha sovit till kl 10.

Jag får ta det lite lugnt med mat i dag och äta flytande, som fil och soppa, så jag kan komma som en räddare i nöden till jobbet i morgon.

Inga kommentarer: