måndag 8 juli 2013
Och så vill jag klaga lite på SJ
Om man vill åka i 1:a klass hem från Stockholm, för att man förmodligen kommer att vara trött, så bokar man 1:a-klassbiljetter. Till ett dyrare pris än 2:a-klassbiljetter. Naturligtvis. Med platsbiljett à 49 kronor. Men för att få åka bekvämt kan det vara värt det.
Men vad gör SJ då? Jo, de luras och har inte ens med någon 1:a-klassvagn i tågsetet. Då har SJ plötsligt tjänat en herrans massa pengar, för att de har bytt vagnar. Och man kan inte klaga och få pengarna tillbaka.
Jag tycker att det är nedrigt av SJ att göra så här, säkert mot många, många varje dag. På så sätt tjänar de en extra hacka. Finns det något annat bolag som skulle kunna göra så att de tar betalt för tjänster och sedan bara struntar i att leverera?
Förresten tycker jag att platsbiljett borde ingå i priset, det sitter ju i alla fall någon annan på platsen man bokat och denna person har naturligtvis inte bokat platsbiljett.
Läs även andra bloggares åsikter om SJ, klagomål, 1:a klass, 2:a klass, ekonomi, pengar, tågresa, svek
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar