söndag 28 april 2013

Helgbilden 28 april 2013



 
Helgen har varit underbar, med sol och lite värme i alla fall.
Lite trädgårsarbete, lite vila och lite shopping.
I rabatten blommar nu denna blomma så fint.
Jag har alltid undrat vad den heter.
Den ser ut som en blandning mellan blåsippa och vitsippa och med googles hjälp tror jag nu att jag vet att det är en sorts blå vitsippa.
Vacker är den och jag blir glad när den blommar så fint varje vår.
 
Fler helgbilder finns här.
 
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Eva Trillian sa...

En sådan variant har jag aldrig sett (inte konstigt eg. - jag kan väldigt lite om blommor)! Den är vackert!
Det låter som om du haft en bra helg :)

Anonym sa...

Den heter blå Balkansippa. /K

Marit Johansson sa...

Vacker blomma som du fotat snyggt!