Från och med 15 november planerar SJ sluta med biljettförsäljningen på tågen.
Om man inte har biljett får man betala en straffavgift på 1 200 - 1 900 kronor.
Men om man nu måste åka tåg, inte har någon dator eller om internet strular, biljettautomaten är trasig och stationen är stängd.
Vad gör man då?
SJ menar att biljettförsäljningen ombord har minskat kraftigt, att det är bara cirka 1 % av resenärerna som köper biljett. Och att biljettföräljningen är tidsödande och krånglig.
Men om det bara är 1 % som köper biljett, hur lång tid kan det ta?
Att det är krångligt går väl att göra nåt åt också.
Vi lever ju ändå år 2012 och det måste ju gå att lösa.
Det räcker nog att fråga tio resenärer så får SJ tio bra förslag på hur det ska gå att göra enklare.
SJ gör visst allt för att få så få resenärer som möjligt.
Läs även andra bloggares åsikter om SJ, biljett, tågbiljett, tåg, straffavgift, tidsödande, krångel, serviceminded
1 kommentar:
Jag är inte förvånad, det är helt i linje med SJs planer på att se till att det är så krångligt som möjligt om man inte har planerat för resan med både livbälte, skärp och hängslen.
Skicka en kommentar