söndag 2 september 2012

30 grader i februari


 
Jag gillar inte att följa tv-serier av den enkla anledningen att jag aldrig orkar hålla reda på när nästa avsnitt går. Därför missar jag en del guldkorn förstås.
Nu har jag tack vare dottern med sambo fått se serien "30° i februari", som gick februari-april på svt.
Och jag kan säga att jag är glad att jag inte behöver vänta en hel vecka för att se nästa avsnitt, utan kan njuta (fast det är en bitterljuv njutning) av ett par avsnitt per kväll.
Serien är egentligen väldigt sorglig och det är bara eländes elände.
Ändå kan jag inte sluta titta.
Dels är det superduktiga skådespelare och dels är miljön fantastisk.
Kanske beror det också på att det just inte bara är en dans på rosor, utan det är som i verkliga livet.
Folk gör dumma saker och allt blir inte alltid som man tänkt sig.
Precis som livet.
 
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

1 kommentar:

Annemor sa...

Hm - den serien får jeg ikke sett.
H en fin mandag :-)
Mormor