måndag 23 juli 2012

Stranddag



I dag har vi varit vid havet.
Först gick vi 217 trappsteg upp i fyren vid Cape May, som ligger på New Jerseys södra udde, och tittade på utsikten.
Sedan låg vi på sandstranden och jäste, och badade också förstås.
Vattnet var alldeles ljummet och helt underbart skönt.
Det var alltså samma Atlanten som vi badade i i mars på Kanarieöarna och det känns lite konstigt.
Vi träffade också B:s pappa med sambo, och bror.

Det känns skönt att få ha tagit det lite lugnt den första dagen här och jag känner mig lagom trött nu. Ska ta en dusch och sedan hoppas jag att jag kan sova. Visserligen sov jag större delen av den drygt två timmar långa bilresan hem, men det ska nog inte vara några problem att somna igen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: