söndag 8 juli 2012

Sovmorgon

Har precis slagit upp mina blå. Sovmorgon i dag. Inte för att det blev särskilt blodigt eller speciellt sent i går. Men det är lyxigt att sova ut efter en trevlig kväll hos vänner.




Efter snacks och välkomstdrink bestod förrätten av kallskuret med bl a den speciella korven från Mallorca, sobrasada, gott bröd och tapenade. Så himla gott att jag skulle kunna ätit mig proppmätt på det.

Till huvudrätt serverades kall marinerad kyckling och varm potatissallad. Luktade ljuvligt gott och smakade gudomligt gott förstås. Fast jag började bli mätt var jag tvungen att ta om bara för att det var så himla läckert.




Efterrätten var som grädden på moset, a la Ernst K. Yoghurt, glass, maränger, jordgubbar och pistagenötter. Mums.
Gissa vem som slickade skålen ...

Inga kommentarer: