måndag 21 maj 2012

En utomståendes betraktelser


Jag har visst missat att schlagertävling är nåt jättestort och oerhört viktigt för den stora massan, det verkar till och med vara större än prinsessdopet.
Jag har ju inte sett en enda deltävling under hela våren (som vanligt) som ledde till att vi har skickat Loreen till Azerbajdzjan för att tävla i musik.
Men Loreen minns jag från Idol som tjejen som inte kunde artikulera, så man hörde aldrig texten.
Först häromdagen hörde jag låten (av misstag) som hon ska representera Sverige med.
Och tyvärr hör jag fortfarande inte vad hon sjunger om eftersom hon bara mumlar.

Tydligen är det arrangörsmässigt rena rama kaoset där borta i Azerbajdzjan, och artisterna och deras delegationer blir inte behandlade som de stjärnor de tror att de är.

Är det inte dags att lägga ner spektakel som Eurovisionsschlagern och lägga pengarna på nåt vettigt?
Det verkar ju ändå som om ingen är nöjd, alla blir osams och ingen tycker att något annat land än sitt eget förtjänar att vinna.

Inga kommentarer: