söndag 27 januari 2008

Läppförstoring

Jag satt och kollade på Expressen och såg något om kändisar som förstorat sina läppar. Alltså, det ser ju helt groteskt ut. Tydligen kan man förstora på olika sätt, det enklaste är väl att spruta in olika preparat. En del preparat består av hyaluronsyra, andra innehåller kollagen från boskap, plexiglaskulor, vävnad från den egna kroppen, även fett kan tas från olika delar av kroppen och sprutas in i läpparna. Tydligen är det en trend att ju större läppar desto snyggare. Jag undrar ju förstås om de som förstorar läpparna verkligen tycker att de är snygga. Jag tycker de ser ut som monster.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja inte är det snyggt inte. Jag provade stora läppar i några timmar en gång när jag drog ut en tand och fick massor med bedövning, det var varken snyggt eller skönt.