tisdag 25 december 2007

Juldagen

Nu har julafton blivit juldagen. Jag vet inte varför jag skriver det här, det är ju ändå ingen som läser.

Vi har haft en bra julafton. Först var vi i H-g hos barnens farmor och åt jullunch. Det var jättegott och vi blev väldigt mätta. Efterrätt och kaffe fick vi också. Sedan åkte vi hem och släppte av Je och M och åkte och hämtade mormor och morfar. Mormor tyckte synd om sin gosekatt som skulle få ligga ensam hemma på julafton!!!

Vi drack glögg och sedan kom tomten, den elake som varit här flera gånger förut. Fast i dag var han lite snällare. Je fick äntligen sin efterlängtade kamera. De andra två har ju kommit bort, så nu måste hon vara rädd om den här.

Julmiddagen var precis lika god som julmaten ska vara. Vi hade verkligen lyckats (mest färdiga rätter visserligen), men allt var jättegott i alla fall.

Nu sitter jag här och funderar på att gå och lägga mig, jag har nog druckit lite för många julöl för jag har lyckats få huvudvärk?!

Wille var i alla fall väldigt fin i sin röda julrosett i dag och det känns rätt bra att det nu är juldagen.

Inga kommentarer: