onsdag 6 augusti 2014

Hemma i Sverige igen



 
Efter 3 veckor i USA är vi nu hemma igen. Vi har haft det oförskämt bra och allt har gått enligt planerna. Så vad hände när vi kom till Arlanda och skulle åka hemåt?
 
Vi tog skyttelbussen till parkering Alfa, där vi alltid brukar stå.
 
Vi kom till bilen och skulle lasta in resväskorna när jag upptäckte att min svarta ryggsäck inte satt på min rygg. Jag hade glömt den på bänken i busskuren eftersom det blev lite stressigt när bussen kom. Och i ryggsäcken fanns bl a vår nya iPad och min bankdosa.
 
Först sprang K efter bussen, som var på väg tillbaka till terminalerna, men snabbt hoppade vi in i bilen och försökte ta oss tillbaka till hållplatsen utanför terminal 2. K hade först glömt hur man får ur parkeringsbromsen på Volvon. Han gjorde likadant som man gjorde på den Nissan vi hyrde i USA, men det gick inte så bra. Vi kom i alla fall i väg sedan med en himla fart, men hittade inte riktigt rätt väg. Under tiden grinade jag, skällde på mig själv och ringde sedan polisen för att förklara att det var min kvarglömda ryggsäck och inte något attentat som de skulle göra värsta stora grejen av. Precis när polisen svarade hade vi kommit fram, samtidigt som en bil från ett vaktbolag stannade vid busskuren. Vi såg då att ryggsäcken stod kvar som jag lämnat den och både polisen och vaktkillen drog en lättnadens suck.
 
Fast jag var nog gladast och drog den djupaste sucken.
Slutet gott, allting gott.
 



 
Tråkigt nog blev vi också varse om den stora skogsbranden i Västmanland. Ända från Arlanda till någonstans utanför Enköping var luften alldeles disig av rök och vi kände en stickande röklukt.
 
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: