måndag 30 december 2013

Jobbat utav helvete




Var på jobbet klockan 7, slängde i mig frukost vid datorn medan jag skrev, tog kortare lunchrast än en halvtimme, beslutade att gå hem 40 minuter efter att jag egentligen slutat. Har skrivit alla superlånga diktat så fingrarna blött, och ändå blev jag inte klar. När jag insåg att de fortfarande höll på och dikterade och att jag aldrig skulle bli färdig före 20.00 gav jag upp. Hur mycket ska man offra sig för en slavlön?

När "ryskan" insåg att jag var på väg hem undrade hon vem som skulle skriva hennes diktat.
Jag svarade att det inte var jag i alla fall eftersom jag slutat för dagen för länge sedan. Då undrade hon om någon skulle komma i morgon och jag ljög som en tok då jag sa att jag inte visste. Trodde hon på riktigt att jag skulle sitta hela kvällen med hennes diktat? Eller att jag skulle komma på nyårsafton och göra färdigt?

Ibland blir jag så himla trött ...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: