tisdag 12 januari 2010

Topstillverkare skulle man vara

I så fall skulle man nog tjäna sig en hacka inför kungabröllopet i sommar. Storkyrkans silveraltare ska städas med tops och bomullstussar och till rengöringen av muralmålningarna används en speciell vetedeg.

Dessutom ska kyrkbänkarna målas, trägolven slipas och altarringen, kungsstolarna och predikstolen putsas.

Renoveringen kommer att kosta 14 miljoner kronor, så det lär väl gå åt triljoner med tops.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 kommentarer:

CrimsonAnna sa...

Jag hoppas att de använder ekologiska tops-de är lika bra (använder sådana själv).

Le Loup sa...

Ja, de pengarna kunde absolut inte användas på något bättre sätt. Hurra vad bra. Kanske kan de få upp kostnaderna lite till om de försöker riktigt duktigt. (låter jag ironisk? Inte då...)

Anonym sa...

Jag är affärsman, och går gärna in som hälftenägare i Nya Topsfabriken. Din affärsidé är suberp och kommer att absorbera hela marknaden! ;-)

Anonym sa...

Som bondson gillar jag degen och som Tiberg gillar jag även deg!