söndag 31 maj 2009

Mors dag i alla fall


Mamma på sin 86-årsdag.

Jag hade tänkt att fira min lilla mamma i dag. I stället fick jag ett telefonsamtal från hemtjänsten att mamma skulle bli skickad i ambulans till stora sjukhuset. De undrade om jag kunde åka och hämta pappa sen, eller om han skulle ta bussen. Jag vet inte vad de tror om mig, men inte tänker jag väl låta pappa ta bussen. Det är väl klart att jag åker och hämtar honom. Ännu har ingen hört av sig hur det går, men jag antar att röntgen och alla undersökningar tar hela dagen och pappa sitter troget vid mammas sida. Jag jobbar ju själv där på huset, så jag vet att det tar tid. Hoppas bara ingenting är brutet och att mamma får komma hem igen. Annars får vi väl fira henne där.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas allt har gått bra

Hanna sa...

Det hoppas jag också!